Cautati
Cautati
Toate categoriile
    Meniu Inchide

    Returul produselor

    Returul bunurilor

     

    Politica de retur a societății PHARMA 1 HEALTH CONCEPT (“P1HC”)

    În conformitate cu O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, consumatorul beneficiază de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță, respectiv de a returna bunurile cumpărate, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri, cu excepția următoarelor situații:

    A) în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de către P1HC;

    B) în care P1HC s-a oferit să recupereze ea însăși bunurile, consumatorul returnează bunurile sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de către P1HC să recepţioneze bunurile, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat dacă bunurile sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.

     

    Produse care nu se returnează:

    -     medicamente şi dispozitive medicale;

    -     bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid - cu titlu de exemplu: hrană pentru bebeluși (lapte, piureuri, sucuri etc.); suplimentele alimentare cu termen de valabilitate scurt și care sunt sensibile la umiditate, diferențe de temperatură etc. (de exemplu siropurile)*;

    -     fractii dintr-un produs (ex. blister);

    -     bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator; cu titlu de exemplu: produsele de igienă intimă și produsele care vin în contact cu mucoasele sau pielea (de exemplu: pompe de sân, irigatoare, biberoane, suzete, tetine, jucării pentru dentiție, lenjerie intimă, scutece, termometre rectale, nebulizatoare, aspiratoare nazale, dușuri bucale, periuțe de dinți etc.)*

    -     bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.

    *Lista produselor prezentate cu titlu de exemplu nu este exhaustivă.

     

    Dreptul de retragere se exercită în termen de 14 zile din:

    (i) ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare, sau:

    (ii) ziua în care clientul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de client, intră în posesia fizică a ultimului bun, în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă bunuri multiple care vor fi livrate separat,

    (iii) ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun sau a ultimei piese, în cazul livrării unui produs care constă în mai multe loturi sau piese.

     

    Modalitatea de exercitare a dreptului de retragere

    Aveți dreptul ca, în termen de 14 zile calendaristice de la intrarea în posesia fizică a bunurilor comandate, să notificați în scris, printr-un e-mail la comenzi@beneva.ro, decizia de a renunța la produsele comandate. Pentru a vă exercita dreptul de retragere trebuie să completați și să ne trimiteți în format electronic Formularul de retur(vezi mai jos) disponibil pe site, sau o declaraţie neechivocă de orice alt tip.

    Aveți obligația ca în termen de cel mult 14 zile de la data comunicării deciziei de retragere să returnați produsele, prin curier rapid, la următoarea adresa a P1HC: Șos. Colentina, nr. 2, Complex Comercial Bucur Obor, Sector 2, București (Farmacia Beneva).

    Bunurile nu se pot returna decât în aceeași stare în care au fost livrate, în ambalajul original și împreună cu toate documentele care au însoțit comanda (factură fiscală, manual de utilizare, garanție etc.). Bunurile care nu îndeplinesc aceste condiții și/sau care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de uzură, produse consumate parțial etc. nu se acceptă pentru returnare.

    Ruperea sigiliilor și a etichetelor produsului, ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale ale produsului precum și desigilarea accesoriilor consumabile atrag imposibilitatea returnării produselor, iar P1HC nu poate fi ținută răspunzătoare.

    Nu vom rambursa contravaloarea bunurilor returnate, dacă acestea suferă deteriorări, pe timpul transportului, din cauza ambalării necorespunzătoare.

    În cazul achiziționării unor produse cuprinse într-o promoție, aveți obligația de a returna și produsul oferit cadou, precum și orice alt bun/material ce însoțește bunul returnat, acordat în baza achiziției acestuia.

     

    Returnarea contravalorii bunurilor

    P1HC va restitui contravaloarea produselor comandate și a costului livrării prin virament bancar în contul bancar indicat de client, în termen de 14 zile calendaristice de la data denunțării în scris a contractului, sub rezerva recepționării bunurilor în conditii corespunzatoare, in interiorul acestui termen. În măsura în care bunurile nu au fost recepționate de către P1HC în termen de 14 zile de la dată comunicării formularului/a declarației de retur, deși consumatorul a făcut dovada expedierii acestora, termenul de restituire a contravalorii produselor va fi prelungit în mod corespunzător până la data recepționării bunurilor.

    La recepționarea bunurilor returnate, P1HC va proceda la verificarea condițiilor privind returul.

     

    Costurile generate de returul produselor

    P1HC nu este obligată să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care Clientul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită.

    În cazul returnării parțiale a produselor dintr-o comandă, P1HC va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul dorește să le returneze, fără să returneze taxa de livrare. Taxa de transport pentru returnarea produselor rămâne în continuare în sarcina clientului. În cazurile de neconcordanță între produsele livrate și cele comandate, cheltuielile de returnare vor fi suportate de către P1HC.

    Produsele care nu sunt conforme specificațiilor de pe site din momentul trimiterii comenzii se pot returna fără implicarea unor costuri suplimentare din partea clientului. În acest caz, clientul poate solicita returnarea contravalorii produsului sau înlocuirea sa cu unul conform.

     

    Retur care nu a fost notificat în prealabil

    În cazul în care nu se respectă procedura de returnare, iar consumatorul trimite coletul retur fără a ne notifica în prealabil, ne rezervăm dreptul de a nu accepta returul.

    P1HC va încerca întotdeauna să rezolve orice sesizare pe cale amiabilă, prin înțelegerea părților. În acest sens vă punem la dispoziție o adresa de e-mail spre care puteți direcționa orice sesizare sau reclamație la care vă vom răspunde în maxim 10 zile calendaristice: comenzi@beneva.ro. În cazul în care rezolvarea pe cale amiabilă nu este posibilă se vor aplica prevederile legale.

    Reglementările OUG 34/2014, cu privire la dreptul de retur al consumatorului, nu se adresează persoanelor juridice.

     

    Retur parțial

    În cazul în care clientul dorește returul parțial al unei comenzi, adică numai a unor produse din comandă, P1HC va restitui numai contravaloarea produselor pe care clientul dorește să le returneze, fără a returna costul ocazionat de livrarea produselor. Și în acest caz, costul generat de returul produselor va fi suportat de către client.

     

    Produse electrice/electronice si garantiile asociate acestora

    În cazul produselor electronice, acestea pot fi probate prin pornirea și oprirea acestora și nu prin folosirea ulterioara în scopul pentru care au fost produse. Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produsului care rezultă din manipularea necorespunzatoare a acestuia, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, calității și funcționării produsului.

     

    Garanții

    Toate produsele cumpărate prin intermediul acestui site beneficiază de condiții de garanție de conformitate conform OUG 140/2021.

    Produsele sunt noi, în ambalajele originale și provin din surse autorizate de fiecare producător în parte. Nu se poate invoca garanția în condițiile utilizării improprii sau incorecte a produsului sau dacă acesta a fost deteriorat din culpa cumpărătorului.

    Acolo unde este cazul, produsele vor fi expediate împreună cu următoarele documente: certificatele de garanție aferente, manualele de utilizare furnizate de către producător sau de către importator. Trebuie să ne notificați prin e-mail: comenzi@beneva.ro sau la numărul de telefon 0799 001 234 absența oricăruia dintre aceste documente în termen de 48h de la recepționarea produselor, în caz contrar toate acestea considerându-se furnizate.

    Formularul de retur este disponibil aici: [FORMULAR RETUR]